System Delivery Manager zapewnia automatyczną weryfikację informacji o zamówieniach i trasach, które są dodatkowo geokodowane oraz optymalizowane. Przetworzone w ten sposób dane są przesyłane za pośrednictwem Internetu do aplikacji mobilnych zainstalowanych na urządzeniach kierowców. W ten sposób pracownicy na bieżąco uzyskują pełne i aktualne informacje o swoich zleceniach.
Narzędzie umożliwia również pełną obsługę procesu zarządzania zmianami – dane przesyłane do kierowców mogą być aktualizowane i modyfikowane tak często, jak jest to konieczne w celu zapewnienia odzwierciedlenia zmian w wolumenie zleceń i ich priorytetyzacji.Delivery Manager zapewnia wydajną optymalizację tras zarówno na etapie ich planowania, jak również dynamicznie w czasie ich wykonywania, uwzględniając dodatkowe parametry składowe tj. okna czasowe lub kolejność wykonania zleceń. Rozwiązanie pozwala również na szybką optymalizację zaplanowanych tras w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem informacji o zmieniających się warunkach zewnętrznych (np. sytuacja na drodze, korki, zmiana warunków dostawy).
Aplikacja mobilna na bieżąco monitoruje i analizuje zdefiniowane parametry poszczególnych elementów trasy i w odpowiednim momencie ostrzega o przekroczeniu wcześniej ustalonych wartości krytycznych (np. przekroczenie czasu dostawy) umożliwiając pracownikowi mobilnemu na skuteczne podjęcie działań zapobiegawczych.
W oparciu o dane adresowe, średnią długość wizyty, okna czasowe, sytuację na drodze oraz inne dodatkowe parametry aplikacja na bieżąco szacuje czas realizacji zamówienia. Wiarygodna informacja o dokładnym terminie dostawy ułatwia pracownikom mobilnym podejmowanie decyzji korygujących (w przypadku ryzyka opóźnienia), jak również pozwala na przekazanie do Klienta precyzyjnych danych dotyczących czasu realizacji ich zamówienia.
W aplikacji Delivery Manager potwierdzenie realizacji zamówienia odbywa się poprzez złożenie przez Klienta odręcznego podpisu elektronicznego na urządzeniu mobilnym. Wygenerowany w ten sposób dokument jest zabezpieczany certyfikatem i archiwizowany na serwerze. Kopia dokumentu bezpośrednio po wygenerowaniu wysyłana jest również na adres e-mail podany przez Klienta.
Moduł obsługi Klienta zapewnia pracownikom mobilnym szybki i łatwy dostęp do pełnych informacji na temat realizowanego zamówienia. Edycja składowych zamówienia i możliwość obsługi procesu dodatkowej sprzedaży lub reklamacji na miejscu, bezpośrednio u Klienta, przyspiesza i automatyzuje procesy biznesowe dostawcy zwiększając jednocześnie jakość obsługi, a przy tym satysfakcję Klienta.
Zintegrowana funkcjonalność nawigacji ułatwia kierowcom dotarcie do klienta w oparciu o najbardziej aktualne mapy oraz rzeczywistą sytuację na drogach. Omijanie korków, optymalizacja z uwzględnieniem najkrótszej lub najszybszej trasy daje pracownikom mobilnym narzędzie przy pomocy którego mogą zminimalizować koszty transportu i polepszyć parametry obsługi Klienta.